NAZIV: Odkrivajmo preteklost svojega kraja
UČITELJ, KI BO IZVAJAL: Katja Koleta
NAČIN IZVAJANJA: 35 ur (1 ura tedensko)
KOMU JE NAMENJEN: učencem 7. in 8. razreda
PREDSTAVITEV IN CILJI:
V okviru predmeta Odkrivajmo preteklost svojega kraja bomo na zanimiv način obdelali dve temi od štirih možnih: Srednjeveške zgodbe, Kako smo potovali, Slovenci kot vojaki in Selitve skozi zgodovino.
Ob praktičnem delu se boste v povezavi z našim krajem podali v čas srednjega veka, se poglobili v njihovo modo, spoznali igre otrok, zabavo in bolezni srednjeveškega človeka, srednjeveško kuhinjo, življenje vitezov, čarovniške procese in pomembne fevdalne rodbine. Lahko boste spoznali načine potovanja ljudi skozi zgodovino, poiskali zanimivosti o razvoju prometnih sredstev, razmišljali o vzrokih za bojevanje Slovencev skozi zgodovino, življenju lokalnih pomembnežev v vlogi vojakov ali pa iskali razloge in odkrivali posledice migracij v lokalnem okolju ter oblikovali tehtne argumente, zakaj je ravno Kočevje prijazno okolje do priseljencev.
CILJI:
- z raziskovalnim učenjem poglabljati in razširiti znanje o življenju, delu in miselnosti ljudi v posameznih zgodovinskih obdobjih in vzrokih za njihovo spreminjanje;
- na primerih iz krajevne zgodovine presojati pomen ohranjanja kulturne dediščine;
- ob primerih iz zgodovine razvijati dojemljivost za vrednote, pomembne za življenje v sodobni strpni demokratični družbi: strpnost v medsebojnih stikih in odnosih, spoštovanje drugačnosti in različnosti, medsebojno sodelovanje, spoštovanje človekovih pravic in dostojanstva;
METODE DELA: delo z zgodovinskimi viri, zbiranje, analiziranje in kritično presojanje podatkov, anketiranje, projektno delo, ogled filmov, praktična izdelava izdelkov, priprava razstave, izdelava zgibank, pisanje člankov, poročil, stripov, izdelava portfolia, priprava videoposnetkov, igra vlog … del pouka pa se bo odvijal tudi izven učilnice v obliki terenskega dela, kjer se bomo potepali po mestu in obiskali muzej.
OCENJEVANJE:
Učenčevo znanje se lahko preverja in ocenjuje na podlagi projektnega dela, samostojnega izdelka, avtentične naloge ali predstavitve obravnavane teme oz. govornega nastopa.
»Kdor pozna preteklost, bo ustvaril boljšo prihodnost.«