Teden nadaljujemo v duhu svetovnega dneva duševnega zdravja, ki bo 10. oktobra. Včeraj smo nekaj minut posvetili hvaležnosti, danes pa bomo pozorni na to, kaj vse delajo naša čutila.

Vzemi si torej nekaj minut za opazovanje svojih čutov. Usedi se na poljubno mesto in opazuj:

  1. Pet stvari, ki jih vidiš
  2. Pet zvokov, ki jih slišiš
  3. Pet površin, ki jih otipaš
  4. Tri vonje, ki jih zavohaš
  5. Tri okuse, ki jih okusiš

Za to aktivnosti si vzemi čas. Njen namen ni zgolj naštevanje tega, kaj vse zaznaš, ampak si vzemi čas, da vse to tudi opazuješ. Kakšen je predmet, ki ga vidiš? Kakšen je ton glasu, ki ga slišiš? Ali je v glasbi, ki jo slišiš, več različnih glasbil? Ali si ob vonju hrane lahko predstavljaš, kakšen okus bi imela, če bi jo okusil/-a?

Kakšno korist pa imamo od takšne aktivnosti?

Opazovanje vsega, kar se dogaja okoli nas, se pogosto uporablja pri učenju tako imenovane čuječnosti. Čuječnost pomeni stanje, ko smo pozorni na to, kaj se dogaja v sedanjosti v našem okolju. To nam je v pomoč takrat, ko imamo občutek, da imamo vsega »polno glavo«, smo zmedeni in »živčni«, razmišljamo o prihodnosti ali preteklosti, pozabljamo pa na sedanjost. Redno izvajanje aktivnosti, ki spodbujajo čuječnost, se povezuje z boljšim počutjem, bolj učinkovitim spoprijemanjem s stresom in višjo motivacijo.

Zato si le vzemimo nekaj minut in se zavedajmo trenutka tukaj in zdaj!

Zarja Golouh

 

Viri:

Loo, L.-M., Prince, J. B., & Correia, H. M. (2020). Exploring mindfulness attentional skills acquisition, psychological and physiological functioning and well-being: Using mindful breathing or mindful listening in a nonclinical sample. Psychomusicology: Music, Mind, and Brain30(3), 103–118. https://doi-org.nukweb.nuk.uni-lj.si/10.1037/pmu0000255.supp (Supplemental)

Fabbro, A., Fabbro, F., Capurso, V., D’Antoni, F., & Crescentini, C. (2020). Effects of mindfulness training on school teachers’ self-reported personality traits as well as stress and burnout levels. Perceptual and Motor Skills127(3), 515–532. https://doi-org.nukweb.nuk.uni-lj.si/10.1177/0031512520908708

Dostopnost